Vous le savez (enfin, j'imagine), Grand Theft Auto V sur PC sortira le 14 avril prochain sur vos bécanes embourgeoisées. Et avant de vous lancer dans l'aventure en 4K, le site PC Gamer vous propose de bidouiller un peu les settings...
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En effet, le site spécialisé dans le jeu sur PC, et au-delà, vient de révéler à la face du monde libre les fameux settings graphiques sur lesquels ils sera possible de "jouer" (à voir dans notre galerie), pour optimiser à fond les ballons la qualité graphique de ce GTA V sur PC.
Voici donc ce que vous pourrez toucher durant environ une à deux heures, avant de vous lancer dans le jeu (peut-être), et ainsi rentabiliser votre ordinateur si chèrement acquis.
Attation, y'a du lourd, et c'est en anglais dans le texte :
- Video memory slider: shows you how much video memory is being used in MB.
- Ignore suggested limits option: game detects your setup automatically, but you can push your system further if you like.
- Options for screen type, aspect ratio and refresh rate.
- DirectX Version Output monitor: 1-3
- Anti-aliasing: FXAA, MSAA and Nvidia TXAA supported.
- Pause game on focus loss.
- Scaling bars for population density, population variety and distance scaling.
- Texture quality: normal to very high.
- Shader quality: normal to very high.
- Shadow quality: normal to very high.
- Reflection quality: normal to very high.
- Reflection MSAA
- Water quality: normal to very high.
- Particles quality: normal to very high.
- Grass quality: normal to very high.
- Soft shadows options: softer, softest, AMD CHS, Nvidia
- PCSS Post FX options: up to ultra.
- Motion blur strength: scaling bar.
- In-game depth of field effects: on/off.
- Anisotropic filtering: up to x16
- Ambient occlusion options.
- Tesellation options.
Advanced graphics
- Long shadows: on/off.
- High resolution shadows: on/off.
- High detail streaming while flying: on/off.
- Extended distance scaling bar.
- Extended shadow distance bar. Benchmark testing.
[Via PC Gamer]