À voir aussi : Bloodborne : une extension confirmée par Yoshida


Alors que Shuhei Yoshida dévoilait il y a peu un projet d'extension pour Bloodborne (lire le "voir aussi" ci-dessus), le jeu de From Software continue de s'améliorer peu à peu à coups de patchs. Le dernier, faisant passer le jeu en version 1.04, est ainsi disponible dès maintenant et offre des améliorations d'équilibre et quelques corrections de bugs.

Concrètement, le système de mots de passe pour le jeu en ligne est amélioré, tout comme les boutiques d'objets et le coffre, au plus gros contenant, pour les balles notamment.

De plus, la force de certains ennemis a été équilibrée, tout comme leur résistance à la magie ou aux éléments. L'équilibrage concerne également quelques armes directement, ou encore l'endurance de votre personnage en utilisant certaines d'entre elles.

Les donjons aléatoires ont eux aussi bénéficié de quelques réglages (dont une amélioration des butins laissés par les boss).

Pour plus de détails, voici la liste ultra complète des changements (en anglais) ci-dessous...

System balancing and changes

  • Password matching will be done regardless of level gap.
  • Password allow you to match with hostile covenant.
  • Insight shop will unlock when you have more than 1 insight
  • Added Blood Chunk to insight shop (need to progress game to certain point)
  • Maximum stock limit of Bullet and Vial in storage increased to 600.

Game balance / changes

  • Enemy strength (not exactly which aspect) has been adjusted in some area in New game plus.
  • Resistance of enemy with arcane / bolt weakness has been adjusted.
  • Beasthood is easier to accumulate, you will have longer duration of damage buff
  • Upon consuming Beast Blood pellet, beasthood meter now increases.
  • Rifle Spear damage has been adjusted.
  • Stamina consumption of Hammer and Wheel has been reduced.
  • Duration of Old hunter bone increased, consumes less bullet.
  • Tiny Tonitrus scaling changed, damage at low arcane has been increased.
  • Augur of Ebrietas scaling changed, damage at low arcane has been increased.
  • Call Beyond, Choir Bell consumes less bullet.

Chalice Dungeon balancing / changes

  • Short Ritual Root Chalice is added to Insight vendor. It is unlocked once you clear Pthumeru Chalice.
  • Bosses now drop additional reward. There is a random drop chance of upgrading material addition to the blood gem. Chunks start dropping after depth 3, and rock in depth 5.
  • Increased blood echo amount received from enemy.
  • Hp reduction for coop has been changed from 65% to 50 % in cursed dungeon.
  • Summoned cooperator now spawn at starting lantern of that layer.
  • Once you obtained Uncanny and Lost weapon, they will be available through vendor.

Other balancing and changes

  • Brightness of screen when you recollect blood echo has been adjusted.
  • Disconnection issue with standby mode has been fixed
  • Enemy positioning glitch caused by quick movement of enemy when playing online (for coop players ) has been improved.
  • Hidden adjustment and bug fix not mentioned in detail as usual.