Aller au contenu

Photo

Boogie Wonderland

• Veuillez vous connecter pour répondre
3 réponses à ce sujet

#1 Angel

Angel

Ex-chevelu

• Membres
  • PipPipPip
  • 1 286 messages
  • Lieu:Paris

Posté 22 mars 2007 - 18:07

Merde, il n'y en a que pour la PS3 aujourd'hui ! Dans un mouvement de contestation digne des plus grandes révolutions, j'ai décidé de faire une news sur l'annonce officielle d'un nouveau jeu EA sur Wii, et pas n'importe lequel ! Il s'agit de Boogie, un jeu musical dans lequel il faudra danser et chanter. Oui oui, chanter ! Nous aussi on a tiqué sur le fait que la Wii ne possède pas…

Voir la news

#2 Hengsen

Hengsen

Vétéran

• Email non validé
  • PipPipPip
  • 677 messages
  • Lieu:Clichy-la-Garenne

Posté 22 mars 2007 - 19:06

Whoa, je m'imagine déjà prendre mon pied en dansant en rythme tout en chantant sur les Bee Gees.

#3 Kabukiman

Kabukiman

Forum à la mentalité douteuse ...

• Membres
  • PipPipPip
  • 1 742 messages
  • Lieu:DTC de tourcoing
  • Gamertagkabukiman62
  • Code Wii8398047546433428

Posté 22 mars 2007 - 20:42

Tiens, ça a sacrément un faux air de rayman et les lapins crétins quand mème...
Faut voir le résultat.

#4 Hengsen

Hengsen

Vétéran

• Email non validé
  • PipPipPip
  • 677 messages
  • Lieu:Clichy-la-Garenne

Posté 26 mars 2007 - 16:57

Un article qui en plus : ce gars a essayé le jeu et peut à présent en parler...

All partying aside, the game is a family product. Caballero showed us a portly alien in a leisure suit standing on a dance floor ready to perform for a crowd. The song "That's the Way (I Like It)" by KC & the Sunshine Band started up, and Caballero started loosening up. He explained that most rhythm games primarily require players to press buttons or step in patterns that follow a routine. The games are programmed to reward a right way of hitting each note and dock points for trying to play any other way. What Caballero and his team are interested in, however, is a rhythm game that lets people dance with a sense of style, that doesn't just leave room but rewards improvisation.

To demonstrate the style theory, Caballero started shaking his nunchuck hand in small circles — not with the frantic reel-in-the-fish move required by some other Wii games, but more slowly, like he was feeling the music. As he moved his hand, the fat alien danced. Onscreen cues required Caballero to do other types of shakes and rolls that triggered different dance moves.

The style part really came in with the way Caballero used the Wii remote. The nunchuck moved the alien's body, but the remote moved its head. The remote had to be pointed at the screen, the point of focus showing up as an icon of two eyes. Wherever those eyes landed on the screen was where the alien looked. Spinning those eyes got its head twirling. Moving them up and down forced a cool nod. As he and the alien got into it, the crowd cheered and lights flashed. A good time was being had by all.

0 utilisateur(s) li(sen)t ce sujet

0 membre(s), 0 invité(s), 0 utilisateur(s) anonyme(s)