Warp Zone :: une vie à jouer

Warp Zone :: une vie à jouer

Par Warpzone Blog créé le 21/01/11 Mis à jour le 19/02/13 à 12h03

Vie(s) et mort(s) d'un joueur depuis 198X.

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Édito

Warp Zone : n.f. Littéralement zone de distorsion, lieu permettant de déplacer le joueur dans ou sur plusieurs niveaux.

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Culture geek

 

Impossible pour moi de commencer ce blog sans parler du podcast de Robert Ashley, A Life Well Wasted, qui parle de jeu vidéo comme personne d'autre.

A mi-chemin entre une émission de la BBC et une impro club-jazz, ce podcast ne parl pas de l'actualité, ne cherche pas les scoops ou les polémiques sans fin. Non, ici, on parle des gens qui aiment le jeu vidéo, sous toutes ses formes. Le titre (géniallissime) du podcast le résume assez bien, d'épisodes en épisodes, nous allons découvrir des gens qui gaspillent leur temps à assouvir leur passion.

 

Au menu des 6 premiers épisodes :

  • Episode 1 : The Death of EGM : Robert Ashley talks to former Electronic Gaming Monthly writers and editors about their experiences at the long running magazine.
  • Episode 2 : Gotta Catch 'em All : Robert Ashley explores the world of collectors and archivists, visiting a massive underground collection of videogames, a vintage pinball museum, and a program at Stanford University that hopes to save the history of online gaming.
  • Episode 3 : Why Game ? : Robert Ashley wonders why he spends his free time playing videogames, asks random people on the street about it, talks to a researcher whose work attempts to harness the brain power wasted on gaming, gets to know an eccentric, forward-thinking game designer who lives sustainably with his family of four on $14,000 a year, and gets a first-hand account of what it's like to work on terrible games (and what it's like to get terrible reviews) from an anonymous game developer
  • Episode 4 : Artists, Fans & Engineers : Robert Ashley visits a cosplay enthusiast, talks to the founder of an art show about videogames, discovers the strange world of fan fiction radio plays, and profiles a self-taught computer chip designer racecar driver/roller derby bruiser.
  • Episode 5 : Help : Robert Ashley helps people in videogames instead of helping people in real life, meets a comedy group who spend hundreds of hours every year playing the most boring videogame ever created, talks to a guy who quit playing games for a year, and profiles the best selling pinball designer of all time.
  • Episode 6 : Big Ideas : Robert Ashley edits listener-submitted game ideas into one big, crazy game, talks to the guy who owns the rights to Tetris about his plans to save the world, gets a lecture on the future of games from a New York University professor, and meets a struggling game blogger who happens to possess freakishly enormous genitalia

http://alifewellwasted.com/

Mon podcast préféré est sans doute le n°5, grâce auquel j'ai découvert notamment le mythique "Desert Bus", mais ça, je vous en reparlerai dans un prochain billet !

A noter également, chaque podcast a le droit à une illustration du talentueux Olly Moss, que vous connaissez sûrement sans le savoir pour ses couvertures de jeux vidéos "Videogame classics" à la manière de la fameuse éditions de livres "Penguin Books" (si ça vous intéresse je peux faire un billet spécialement là dessus).

J'ai d'ailleurs emprunté l'illustration de ce modeste blog au podcast n°6 ;)


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