Même si Project C.A.R.S est annoncé sur Xbox 360, PS3 et Wii U, en parcourant les forums de Slightly Mad Studios, on s'apperçoit rapidement que c'est surtout le version PC qui avance. En fait aucun travail n'a été commencé sur console. On commence d'ailleur à se demander si le jeu ne sortira pas plutôt sur les consoles next gen.Cependant, bonne nouvelle ce week end avec un post sur le forum de Ged Keaveney, directeur technique de Project C.A.R.S :

We now have some WiiU devkits to start getting our engine running on WiiU and things converted over. This will take a while, so please be patient, but we'll use this thread to post updates.

The first stage (non-sexy boring stuff) is to add the WiiU platform configuration to our code projects and to fill in the WiiU platform specific layer in our Base library, I'll be doing that over the next few weeks. The second stage (sexy, not boring) is to move higher level libraries over to run on WiiU too. Griff will be handling the render side of things and we'll move over libs bit by bit until the basics are building for WiiU. In addition we'll need to convert data to the WiiU format and get it all running. After that it'll all be performance, memory, TRC (technical requirements that are set by 1st Party, Nintendo in this case) related work.

It's going to be fun

Grosso modo le monsieur nous explique que le studio a reçu des Devkits Wii U et que le travail de portage va commencé !

C'est une plutôt bonne chose pour le studio puisque pour l'instant ils seront les seuls sur ce segment sur Wii U.