Bonjour à tous,

Ces quelques mots pour vous avertir que nous avons updaté la démo technique jouable de Blocks That Matter sortie la semaine dernière.

Cette nouvelle version est donc la 0.8.0.1 (enfin sur IndieDB il s'agit de la 0.8.0.1.2 parce que je suis bête).

EDIT: Il y a un petit 'bug' facile à corriger avec cette version. J'ai en effet oublié d'effacer ma sauvegarde (cheatée) du Slot 1... du coup le bloc introduction est déjà découvert dans la sélection de niveaux, et le tutoriel du puzzle mode ne se joue pas dans ce même niveau. Pour corriger ça, c'est simple : soit effacer la sauvegarde (depuis le menu Options), soit changer de slot (depuis le menu principal). Mes excuses -_-'

Voici le lien principal et les liens miroirs que vous pouvez utiliser pour la télécharger :

Mirroir#1 / Mirroir #2

Un grand merci à tous ceux qui nous ont déjà aidé à chasser des bugs la semaine dernière !

Pour ceux qui souhaiteraient tester (ou re-tester) le jeu sur leur configuration Windows, Mac et Linux, voici un bref rappel :

La démo devrait fonctionner sous Windows, Mac et Linux mais souvenez qu'il s'agit d'une démo technique. Donc si vous avez un problème pour lancer le jeu, lisez d'abord le fichier README.txt puis envoyez-nous un mail en expliquant CE QUI NE VA PAS et QUAND ça se produit :

Evidemment, depuis la semaine dernière plusieurs bugs ont été réparés et de nouveaux éléments font leur apparition dans cette version. Voici la liste complète (en anglais) des changements survenus :

>> BUG FIXES

- Gamepad instruction in dialogs while using keyboard
- Font scale is sometimes wrong (on the material hub)
- Red screen when pressing '1&' keyboard key
- Pressing space during cinematics pause the cinematics without showing the pause menu
- New 'BTM_DBG_launcher_os' launchers to help determine if those launchers are better than the 'BTM_launcher_os' ones
- Better gamepad detection, the old one was causing some crashes (black screen, then return to desktop crash)
- Weird blocks behaviors in the Bonus menu (between the last 2 blocks)
- Some typo fixes

>> FEATURES

- Better menu keyboard binding (Enter to select, Escape to Return or Quit)
- Up keyboard arrow can be sue to jump (duplicated binding)
- WIP (well, very WIP) keyboard and gamepad ingame configurators (from the Options menu)
- Volume mutted when the game doen't have the focus
- Max volume can be tweaked in the Options menu
- Max framerate option (only tweakable from the config/DisplayOptions.xml for now)
- Saves slots can be used (switchable from the main menu with Gamepad Xbox (X) and keyboard [F])
- Ennemies now stop moving when the camera is showing something to the player
- Falling / sliding blocks are now repositionned when entering puzzle mode so that they are aligned with grid
- The game can be played in french version if the OS is in french.  (tweak the config/DisplayOptions.xml' " line and put the guess value to "0″ if you want to play in english)

>> BUGS TO BE FIXED

We don't forget some pending bugs like:

- In very particular cases, some weird behavior when a sand block falls on Tetrobot
- After a drill repulse, Tetrobot somethimes keeps the jump animation (instead of the walk animation)
- The 'from the left' drill repulse particules are sometimes drawn over the blocks (when the camera bounds are reached)
- No sound on Windows 7 x64 with Realtek 5.1
- SIGSEGV on Ubuntu 64bit, OpenJDK and the new graphics driver (probably a driver issue)
- Debian32: no texts at all!
- Artifacts on some texts on MacOs
- Sometimes (when navigating very fast in menus) music track goes into a very short loop
- Ubuntu with gamepad does'nt prevent the OS to lock the session... causing some trouble (display freeze, and the need to restart server X by hand)
- A GPU seems to heat too much (maybe the framerate limitation option in config/DisplayOptions.xml could help)
- Typos

>> BUGS/STUFF ALREADY REPORTED

This version is available since few days, and some incredible people already reports us some stuff!
Here is a little list:

- Some typos in the french texts (yayz). Don't worry about that, we will make a deeper rereading of the whole french text to ensure that all is ok
- The (very WIP) gamepad wizard gets some trouble detecting some axis (on not so well calibrated gamepad)
- The (very WIP) gamepad and keyboard wizards don't present the action (jump, drill...) but the Xbox button (A, X, ...)

Nous souhaitons une nouvelle fois vous remercier pour l'aide que vous nous apportez et qui nous permet d'améliorer l'expérience de jeu des versions PCs de Blocks That Matter.

Vous êtes Tetrallucinant !

Guillaume