Tralala
In your snatch fits pleasure, broom-shaped pleasure
Deep greedy and Googling every corner.

Dead in the middle of the C-O-double-M-O-N,
Little did I know then that the Mandela Boys soon became Mandela Men.

Tall woman, pull the pylons down
And wrap them around the necks of all the feckless
men that queue to be the next.

Steepled fingers, ring leaders, queue jumpers,
rock fist paper scissors, lingered fluffers.

In your hoof lies the heartland
Where we tent for our treasure, pleasure, leisure,
les yeux, it's all in your eyes.

In your snatch fits pleasure, broom-shaped pleasure,
Deep greedy and Googling every corner,
Blended by the lights.

Waldo, calin. Gros Calin même.

Car grâce a ton blog, il y a un certain temps, j'ai découvert l'un des groupes les plus géniaux de ces dernières années, Alt-J. Alors, c'est quoi, Alt-J? Ils ont un nom bizarre en plus, ces quatres gars aux têtes de hispsters, qui sortent d'une école d'Art Plastiques a Leeds? Après "Les portes" et "les bandes blanches", voici qu'on choisi comme nom de groupe un raccourci clavier sur Mac. Classe. Enfin, on s'en fiche. Les deux groupes ci dessus on fait des albums magiques, pourquoi pas Alt J? Et justement, An Awesome Wave est un album magique. Le genre d'album qu'on écoute en boucle, tout le temps. On se dit qu'on a une chanson préférée. Le coup d'après, c'est une autre. Puis une autres, Et ça change constament.

An Awesome Wave est l'un des rares albums dont j'adore toutes les pistes, toutes, et je ne peux m'empècher d'attendre comme un fou chaque nouveau morceau du groupe. Alt J, c'est un mélange des genre étonant, le rock qui cotoie le folk et l'electro, des pistes destructurées, un rythme qui se casse et se reconstruit avec une harmonie et une justesse perturbante, ds interludes a capella magnifiques, des passages musicaux superbes, des voix qui se mèlent, et un chateur a la voix fantastique, toujours dans le bon ton, et qui joue de son talent avec merveille. La voix devient un instrument a part, elle expérimente, va toujours plus loin. Et mes oreilles n'en peuvent plus, écoutent sans cesse les envolées vocales d'Alt J, la fin de Bloodflood (je veux une version longue), le riff de Taro, les poussées rageuses de Fitzpleasure, la finesse de Matilda, et les mélodies multiples de Breezblocks. Un chef d'oeuvre. Un putain de chef d'oeuvre.

 

Indochina, Capa jumps Jeep, two feet creep up the road
To photo, to record meat lumps and war,
They advance as does his chance - very yellow white flash.
A violent wrench grips mass, rips light, tears limbs like rags,
Burst so high finally Capa lands,
Mine is a watery pit. Painless with immense distance
From medic from colleague, friend, enemy, foe, him five yards from his leg,
From you Taro.

Do not spray into eyes - I have sprayed you into my eyes.
3:10 pm, Capa pends death, quivers, last rattles, last chokes
All colours and cares glaze to grey, shrivelled and stricken to dots,
Left hand grasps what the body grasps not - le photographe est mort.
3.1415, alive no longer my amour, faded for home May of '54
Doors open like arms my love, Painless with a great closeness
To Capa, to Capa Capa dark after nothing, re-united with his leg and with you, Taro.
Do not spray into eyes - I have sprayed you into my eyes.
Hey Taro!